Zdravje je zgrajeno iz spanja in treh stebrov

Hiter tempo življenja, različne obveznosti, zaposlenost s službo in drugo, so pogosto krivci za to, da pozabljamo na skrb za naše zdravje. V resnici pa bi vse zgoraj našteto potekalo veliko bolj gladko, če bi vsak posameznik poskrbel za rednih 8 ur spanja na dan, zdravo prehrano, redno gibanje in učinkovito upravljanje s stresom.

Kje začeti?

Kje torej začeti? Pri zdravi prehrani, rednem gibanju upravljanju s stresom ali spanju? Pravilen odgovor je: Začnite pri kakovostnem 8-urnem spanju!

Zdravo spanje je TEMELJ našega zdravja

Za vaše zdravja je v prvi vrsti pomembno, da poskrbite za zadostno količino spanja (7-9 ur). Šele dobro naspani boste imeli dovolj energije za premagovanje vsakodnevnih izzivov, se redno gibali brez tveganja za morebitne športne poškodbe in se lažje uprli hitri ter manj zdravi prehrani. Dokazano je, da nas neprespane noči izpostavijo številnim poškodbam, nesrečam, boleznim, konfliktom in sprejemanju napačnih odločitev (več v knjigi Matthew Walker – Zakaj spimo).

Si zamislite, kaj bi se zgodilo s hišo, če bi imela slabe temelje? Kljub temu, da bi jo opremili z najlepšim pohištvom, poskrbeli za najobstojnejši parket in najboljši izkoristek prostora, bi verjetno sčasoma začela propadati. Enako je z zdravjem. Nezadostna količina kvalitetnega spanja bo dolgoročno vplivala na poslabšanje našega zdravja. Spanje pripomore k izboljšanju našega imunskega sistema, koncentraciji, spominu in preprečevanju srčno-žilnih bolezni. Ko poskrbimo za dobro spalno rutino, lahko začnemo postavljati stebre zdravja – z zdravo prehrano, zadostnim gibanjem in uravnavanjem stresa.

1. STEBER ZDRAVJA: Prehranjujte se zdravo

Ljubezen gre skozi želodec, na žalost pa to lahko velja tudi za zdravje – v primeru, da so naše prehranjevalne navade nezdrave. Prazna hrana, bogata z nezdravimi maščobami, sladkorjem, soljo, ogljikovimi hidrati in s primanjkljajem mineralov, vitaminov in vlaknin, na naše telo in zdravje dolgoročno pušča grozljive posledice. Povečana telesna teža, visok krvni tlak, slabši imunski sistem in upočasnjen metabolizem, je le nekaj izmed teh posledic. Z malo truda lahko vsak posameznik z zdravo prehrano naredi korak k izboljšanemu zdravju. Skušajte si hrano pripravljati doma, s čimer boste prepričani, da hrana vsebuje snovi, hranljive za vaše telo. Mednje spadajo zdrave kalorije, vitamini, minerali, beljakovine ter vlaknine.

2. STEBER ZDRAVJA: Redno se gibajte

V zadostno športanje nas z razlogom prepričujejo na vsakem koraku. Zadostno gibanje (vsaj trikrat na teden po pol ure) za naše zdravje in telo prinaša mnoge pozitivne posledice. S telovadbo postanemo bolj odporni proti različnim okužbam in boleznim. Telovadba odpravlja tudi zdravstvene težave kot so migrena ter bolečine v vratu in hrbtu – pri tem morate biti pozorni na vaje, primerne za vaše težave in na pravilno izvajanje vaj.

3. STEBER ZDRAVJA: Naučite se upravljati s stresom

Stres je naravna obramba telesa pred zaznano nevarnostjo, vendar pa večkrat žal na telo vpliva negativno. Medtem ko je manjša količina stresa celo zdrava, pa preveč stresa vodi v poslabšano zdravje. Povišan krvni tlak, upočasnjen prebavni sistem, zmanjšana imunska sposobnost in preprečevanje kvalitetnega spanja, so posledice prevelike izpostavljenosti stresu. Dobra novica je, da se stres da uravnavati! V boj proti stresu lahko greste z redno telesno vadbo, zdravo prehrano, izogibanjem alkohola in kofeina oziroma z dejavnostjo, ki vas sprošča. Preberite knjigo, meditirajte, poslušajte glasbo – skratka, karkoli, s čimer ustavite svoj hiter tempo življenja in stres.

Vas daje zdravje? Začnite pri njegovem temelju in se dobro naspite! Nato poskrbite za stebre zdravja: v svoj življenjski slog vpeljite zdrave prehranjevalne navade, redno se gibajte in uravnavajte raven stresa. Rezultat bo zagotovo viden!