Zakaj si je pametno vzeti popoldanski počitek

Vsakdo si je zagotovo že kdaj privoščil popoldanski počitek ali pa si ga je vsaj želel, pa je bil preprosto preveč zaposlen. Zagotovo je med vami tudi kdo, ki si popoldanski počitek privošči redno ali celo vsak dan. V današnjem svetu takega človeka pogosto označimo za lenuha, vendar, naj vam povemo, da so prav ti ljudje najpametnejši kar se tiče spanja!

Sodobno življenje je izpodrinilo naraven ritem spanja

V sodobnem času nas je večina navajena spati v enem kosu ponoči. Za popoldanski počitek, čeprav si ga želimo, nam pogosto zmanjka časa ali pa nas je sram si ga privoščiti. Tak vzorec spanja imenujemo enofazni vzorec, ki se je razvil skupaj z industrijsko družbo. Pravilni, biološko pogojeni način spanja je dvofazni vzorec spanja. V lovsko-nabiralniških plamenih, kot sta Gabra v severni Keniji ali San v puščavi Kalahari, še vedno spijo v dvofaznem vzorcu spanja. Obe skupini spita podobno dolgo – sedem do osem ur ponoči in še pol ure do uro popoldne. Če bi upoštevali danost narave, bi tako morali spati vsi.

ZANIMIVOST: Iz zgodovinskih zapisov je razvidno, da so zahodni Evropejci na prehodu iz 17. do 18. stoletja ponoči spali v dveh dolgih odmerkih. Zbudili so se sredi noči in takrat brali, molili in se celo družili v lokalih. Vendar pa v tem primeru tak način spanja ni biološko pogojen, temveč zgolj kulturno.

Zaspanost po obroku

Ste tudi sami opazili, da po kosilu pogosto postanete zaspani, neskoncentrirani in morda celo malo tečni? To ni nič nenavadnega, gre za preprosto biološko prirojenost. Zagotovo ste že slišali za španski pojem siesta. Španci (pa tudi ponekod v Južni Ameriki in v drugih državah Sredozemlja) si popoldanski počitek po kosilu privoščijo vsak dan in tako upoštevajo naravni način dvofaznega spanja.

»Po kosilu počivaj, po večerji se sprehodi.«

Star latinski pregovor

Popoldanski počitek lahko pozitivno učinkuje na naše zdravje

Raziskava Fakultete za javno zdravje Harvardske univerze je odkrila skrivnostni eliksir dolgega življenja: zdrava prehrana in dvofazni način spanja. Raziskava je namreč pokazala, da dvofazno spanje vzdržuje naše zdravje. Ljudje, ki prakticirajo enofazni vzorec spanja, so namreč bolj nagnjeni k boleznim srca in ožilja. Za kulture, ki prakticirajo dvofazno spanje pa se celo uporablja izraz »kraji, kjer ljudje pozabijo umreti«. V takšnih skupnostih je namreč pričakovana življenjska doba kar štirikrat višja od našega povprečja.

Vendar, popoldanski počitek ni nadomestek za 8 urni spanec!

Čeprav so popodanski počitki izredno produktivni, jih ne smemo izkoriščati. Matthew Walker v knjigi Zakaj spimo pojasnjuje, da se popoldanski počitek ne sme izrabljati kot dopolnilo za ustrezni 8 urni spanec. Nočni spanec namreč ureja bolj kompleksne funkcije v možganih, kot so učenje, emocionalna stabilnost in sposobnost pomnjenja, česar pa popoldanski počitek ne more nadomestiti.

Ker pa ni vsak 8 urni spanec tudi kvaliteten iz različnih razlogov (slabe spalne navade, nekvalitetno ležišče ipd.), vas vabimo, da si ogledate ponudbo naših ležišč Leticia in vodnih postelj Lectus.