Kaj sploh je zdravo spanje?

Radi vas opominjamo na to, da je zdravo spanje poleg zdrave prehrane, športne aktivnosti in uravnavanja stresa, nujno za vzdrževanje zdravega življenjskega sloga. Se sprašujete, kaj sploh je zdravo spanje? Kateri elementi ga sestavljajo?

Mednarodna organizacija World Sleep Society zdravo spanje opredeljuje s tremi komponentami:

1. Zadostna količina spanja

Vsi posamezniki ne potrebujemo enake količine spanja, čeprav na splošno velja, da odrasel človek potrebuje od 7 do 9 ur spanja na noč. Verjetno vsak posameznik zase ve, koliko ur spanja je zanj dovolj, da se zjutraj zbudi spočit. Mentalna in fizična pripravljenost na nov dan, zbranost in spočitost, so pokazatelji, da smo to noč spali dovolj.

2. Neprekinjen spanec

Zadostna količina spanja ni dovolj, če med spanjem prihaja do prekinitev. Spanje je namreč sestavljeno iz štirih faz in za zdrav spanec moramo ponoči iti čez vse faze. 4 faze spanja:

  1. Dremavost, ko se mišična aktivnost počasi upočasnjuje.
  2. Rahel spanec, ko se srčni utrip upočasni in upade telesna temperatura.
  3. Globok in najgloblji spanec, ko se mišična aktivnost umiri, telo je manj odzivno na zunanje dražljaje, ta faza pa je zanj najbolj krepčilna. V najglobljem spancu spimo najbolj trdno in nas je iz spanja najtežje prebuditi.
  4. Faza REM, v kateri se v veliki večini ustvarijo sanje.

Nezdravo prekinitev spanja pogosto povzročajo spalne bolezni. Ena izmed pogostejših je spalna apneja. O njej in njenih prepoznavnih znakih si lahko preberete tukaj. Moteč dejavnik spanja je tudi neustrezno ležišče, ki vam je lahko kaj hitro pretrdo ali premehko. Posledično se ponoči več obračate, zjutraj pa se zbujate z bolečinami v križu, ramenih, zbudite se utrujeno. Tukaj si preberite, zakaj je za zdravo spanje najprimernejše ležišče, izdelano po meri.

3. Globok spanec

Že zgoraj smo zapisali, da je faza globokega spanca najbolj krepčilna za telo. World Sleep Society to poudarja. Če fazo globokega spanja preskočimo, se naše telo ne regenerira dovolj, tudi količina spanja potem takem ni zadostna, zato v tem primeru ne moremo govoriti o zdravem spanju. Zdravo spanje je torej nujno sestavljeno iz globokega spanca, saj nas ta pripravi na nov dan.

Nasveti za zdravo spanje

Čeprav se zdi, da na to, kako bo ponoči potekal naš spanec, ne moremo veliko vplivati, je zdravo spanje še kako odvisno od nas samih. Naš organizem ponoči in podnevi deluje tako, kot mu sami narekujemo. Pisali smo že o nasvetih za zdravo spanje, ki si jih lahko preberete tukaj.

Svetovalci za zdravo spanje

Zakaj vas v Spalnem centru Maremico izobražujemo o zdravem spanju? Ker vemo, da vam tudi sami lahko podamo rešitev za zdravo spanje.

Verjamemo, da vam lahko nakup našega ležišča Leticia ali vodne postelje Lectus omogoči zdrav spanec. Nemalokrat namreč pozabimo, kako pomembno je kvalitetno ležišče za zdrav spanec. Če torej iščete rešitev za boljši spanec, vas vabimo, da obiščete stran Leticia in stran Lectus.

Nakup ležišča ali postelje velja za nakup, kjer so še posebej pomembne kakovostne informacije, strokovno svetovanje in rešitve prilagojene potrebam in željam posameznika. Za kakršnokoli pomoč pri izbiri so vam zato naše svetovalke za zdravo spanje z veseljem na voljo, da vam pomagajo izbrati ležišče ali posteljo, ustvarjeno prav za vas, ki vam jo bodo strokovno izdelali naši strokovnjaki v domači proizvodnji.