Kaj morate vedeti, če imate težave s spanjem

Težave s spanjem

Težave s spanjem oz. nespečnost je lahko posledica vzburjenega čustvenega stanja, kot na primer: stres, tesnoba, depresija, nemir, živčnost, itd. Nespečnost se lahko prikrade v vaše življenje tudi kot posledica spanja na neustreznem ležišču, ki vam ne daje ustrezne podpore, zato ponoči nenehno iščete bolj udobno lego, kar vam seveda krati spanec.

Prav tako je lahko za slab spanec krivo hormonsko neravnovesje, nepravilna prehrana ob večernih urah, naporno delo pozno v noč, intenzivna večerna vadba, ki vam prekomerno dvigne srčni utrip, gledanje televizije pozno v noč, brskanje po tablicah ali telefonu.

Če imate težave s spanjem, potem je čas za razmislek

Pri tem bodite iskreni do sebe, saj boste le tako lahko odpravili slabo spanje in svojemu telesu zagotovili ustrezno regeneracijo, ki je ključnega pomena pri gradnji imunskega sistema. Če boste vztrajni in vas bo pri tem gnalo zavedanje, da je za vaše zdravje in vaš dober imunski sistem ključnega pomena 8-urni spanec, boste na dobri poti, da vam tovrstnih člankov ne več potrebno iskati.

V tokratnem članku bomo namenili pozornost vašemu spalnemu okolju, ki igra izjemno pomembno vlogo pri vašem spanju. Neprimerno spalno okolje lahko povzroča težave s spanjem bolj kot si mislite. Slab spanec vpliva na vaše zdravje, saj se telo ponoči ne more ustrezno regenerirati in tako ne more ustrezno zgraditi dobrega imunskega sistema.

Vam slab spanec prinaša nekaj, kar je del vaše spalnice?

Tu ne gre za to, kakšen stil spalnice imate. Prav vsak stil je dobrodošel, če vam je všeč in na vas deluje sproščujoče. Tu gre za to na čem spite in s čim ste pokriti. Kakšno posteljo imate? Kakšno ležišče ste izbrali zase in za svojega partnerja? Se vam ležišče oz. vzmetnica prilega ali vam je pretrda, morda premehka? Se zbudite z odejo na tleh? Se ponoči pogosto potite ali vas zebe? Imate bolečine v vratu, ker je vaš vzglavnik prenizek ali previsok in posledično ne nudi ustrezne podpore v predelu vratu?

Za vas imamo 3 NASVETE, ki jih verjetno že poznate. Vseeno jih preberite, saj vas bo to spomnilo na to, kako malo je potrebno, da slabo spanje spremenite v zdravo spanje.

1. Kupite ležišče, ki ni serijsko izdelano

Pri nakupu ležišča oz. vzmetnice bodite previdni. Zase izberite tako ležišče, ki še ni izdelano, ampak ga izdelajo šele po vašem naročilu. Prav ste prebrali. Izberite ležišče, ki vam ga bodo izdelali po meri in iz materialov, ki so kakovostni ter ustrezni. Tako ležišče je na primer ležišče Leticia. Vaša hrbtenica, vaše telesne lastnosti, spalni položaj in želje po udobju so unikatni. Prav je, da se vse omenjeno pri izdelavi ležišča ali nove vzmetnice tudi upošteva. Dandanes je to mogoče in cenovno dosegljivo.

Na žalost je med Slovenci investicija v avto višja od investicije v zdravo spanje:

Za boljše spanje in za spanje brez bolečine v križu je nujno potrebno, da izberete ležišče, ki ne bo ne pretrdo in ne premehko. Ležišča Leticia predstavljajo nove smernice kakovostnih ležišč. Izdelamo jih ročno šele, ko se spoznamo in ko izvemo kakšne so vaše potrebe in želje. Serijska izdelava ležišč je za nas preteklost. 

Da gre za res napredno tehnologijo in premišljen koncept, ki je razvit s pomočjo slovenskega znanja, si lahko pogledate v nadaljevanju. Izvedeli boste, kako lahko težave s spanjem odpravimo s pametno posteljo oz. SmartBed. Gre za nevtralno meritev, ki pomaga prikazati kateri deli vašega telesa potrebujejo večjo podporo in kateri deli ustrezno razbremenitev. Z dobljenimi podatki si naši mojstri pomagajo pri pripravi načrta izdelave vaše sanjske vzmetnice. Več o tem izveste tukaj.

2. Zagotovite si anatomski vzglavnik Leticia. Z njim ne morete zgrešiti.

Previsok vzglavnik ali prenizek vzglavnik, pretrd ali premehak? Prav vse omenjeno je lahko razlog za nespečnost. Ne le za nespečnost, tudi za nastanek bolečine v vratu in zatilju ter ramenih. Če je za vaše težave s spanjem kriv neustrezen vzglavnik, je čas da spoznate anatomski vzglavnik Leticia. Gre za vzglavnik, ki so ga razvili mojstri za zdravo spanje z mislijo na prav vsak detajl, ki igra ključno vlogo pri tem ali vam bo vzglavnik odgovarjal ali ne. Omogoča številne kombinacije naklona, višine in trdote. Ima snemljivo pralno prevleko in omogoča hitro in enostavno čiščenje. Kako si ga lahko sami nastavite in prilagodite, vam bo zaupala svetovalka za zdravo spanje, Tana Š. Juhart. v naslednjem videu.

3. Naj vas objame prešita odeja, ki vam bo ravno prav topla

Odeja Climabalance BedTime

Prešita odeja ima pomembno vlogo pri spanju. Če zase izberete predebelo odejo, se boste ponoči zbujali prepoteni, obračali se boste in svoje spanje večkrat prekinili čisto po nepotrebnem. Glede zbujanja bo enako, če boste pokriti s pretanko odejo, ki vam ne bo zagotavljala ustrezne toplote, ki pripomore k hitrejši regeneraciji vašega telesa.

Zato v Spalnem centru radi priporočamo naslednjo odejo: prešita odeja ClimaBalance BedTime. To je dvojna odeja, ki je primerna za vse štiri letne čase. Odlično odvaja odvečno vlago skozi inovativne zračne blazinice, ki so del te prečudovite, kakovostne odeje. Izjemno jo pohvalijo tudi alergiki in astmatiki, saj je pralna na kar 95 °C, dovoljeno pa jo je posušiti tudi v sušilnem stroju.

Nasveti, kaj delati oziroma ne delati uro ali dve pred spanjem

Za slabo spanje je lahko krivih kar nekaj razvad. Verjamemo, da se jih s trdno voljo da premagat in doseči kvalitetnejše spanje. Strokovnjaki svetujejo, da je potrebno za boljše spanje upoštevati nekaj napotkov. Če boste med njimi zasledili več njih, ki so vam blizu, jih upoštevajte postopoma ali na mah. Sami veste, kaj pri vas najbolj deluje. Važno je, da storite nekaj dobrega za svoje telo, za svoje zdravje in videli boste, kako se bo to odražalo na vašem počutju.

  • Uro pred spanjem ugasnite televizor, računalnik, tablico in telefon.
  • Vzemite si čas za sproščujočo glasbo ali branje knjige z umirjeno vsebino.
  • Odsvetujemo, da pred spanjem delate kar koli za službo ali se ukvarjati s financami.
  • Zmanjšajte hrup na minimum, če je le v vaši moči.
  • Izognite se težki večerji, alkoholu in tobaku vsaj dve uri pred spanjem.
  • Sladke dobrote vam bodo dale energijo, zato se tega izognite že od daleč.
  • Enako velja za gazirane pijače. Recite »Ne, hvala!«
  • Ne rešujte težav pred spanjem in si raje vzemite čas za sprostitvene tehnike dihanja.
  • Če imate poleg sebe partnerja, ki smrči, mu kupite naslednji izdelek – Obliži proti smrčanju.
  • Pred spanjem prezračite spalnico in v zimskem času zmanjšajte gretje na 19 ⁰C.
  • Zatemnite spalnico, saj boste na ta način imeli globlji spanec.